środa, 5 czerwca 2013

wystawa Hand made by efffka :)

Noc muzeów za mną już dawno, a ja dopiero teraz mogę Wam przedstawić relacje z tego wydarzenia. Teraz już tak chyba będzie przez miesiąc, bo mała w brzuchu szaleje i nie pozwala mamusi za dużo... dzisiaj znowu mam nieprzespaną noc, a na dodatek kręgosłup mnie  bardzo boli. Nie jestem osobą narzekającą ale jednak odczuwam "mały" dyskomfort. Ostatnio budzę się o 4:30 / 5:00 i już nie mogę spać, a zasnąć wieczorem też nie mogę więc chodzę niewyspana... ale jeszcze tylko miesiąc i mała wyjdzie na wolność:)

A teraz tak krótko pokażę Wam co przygotowałam na Noc Muzeów dla Żuławskiego Parku Historycznego.

To jest Tuga i Haffo z żuławskiej legendy, która brzmi w skrócie: 
Kiedyś na Żuławach mieszkała księżniczka Tuga, a w okolicy żył zły rozbójnik Haffo, którego wszyscy  bali się okropnie. Zakochał się on w księżniczce więc postanowił ją porwać i poślubić. Pewnego dnia dziewczyna udała się z dzbankiem nad jezioro aby nabrać wodę. Wracając zobaczyła Haffo i przerażona zaczęła uciekać. Woda z dzbana wylewała się zaznaczając jej drogę ucieczki i w ten sposób powstała nasza żuławska  rzeka Tuga.



 uszyłam też Żuławskie wiatraki-takie trochę bajkowe:)
 

Menonnitkę pokazałam już w poprzednim poście ale tu są lepsze zdjęcia:

oto wzór:
(zdjęcie Marii Giedz zapożyczone ze strony http://www.solidarnosc.gda.pl)

I oczywiście panna Żuławianka


 wg wzoru ze zdjęcia:
 (zdjęcie zapożyczone z http://forum.dawnygdansk.pl/

A tutaj razem dwie panienki:)

Próbowałam też swoich sił w malowaniu farbkami... efekt końcowy nie był dla mnie zadowalający ale dzięki mojej kochanej siostrze, która podrasowała trochę malunki, zakładki, serduszka i breloczki wyszły o tak:



 Zrobiłam też kilka obrazków i zakładek ze zdjęciami starych ulic Nowego Dworu Gdańskiego:


Gratuluję tym, którzy wytrwali do końca tego długiego postu:)

A na koniec przedstawiam całe stoisko, które mój kochany mąż nazwał straganem:)
Rzeczy z drewna na drugiej połowie stołu należą do koleżanki Magdy.

w kolejnych postach pokaże z bliska co jest na "straganie":)

PS. Beatko, Kaszubka dla Ciebie jest w trakcie szycia:)

Pozdrawiam serdecznie

8 komentarzy:

  1. Ewelinko kochana wyglądasz cudownie.Fantastycznie wyszedł Ci "straganik"a prace są cudowne.Ale Twoje prace zawsze mnie zachwycają.Cieszę się,że wszystko Ci się udało.Dbaj o siebie i trzymaj się cieplutko.Odezwę się na email bo mam kilka spraw a teraz jestem trochę wolniejsza:)

    OdpowiedzUsuń
  2. o rany cuda szyjesz :)))
    pozdrawia i podziwiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajowe te cudeńka.
    Wiatraki mnie powaliły;) świetne.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczne!
    Świetny pomysł na uszycie postaci z legendy!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniale ! Kwitnąco wyglądasz , twórczo się spełniasz..niunia w brzuszku ma szczęśliwą i zdolną mamę. Gratuluję Ci Ewelinko pomysłów i realizacji. Oby tak dalej !

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie przygotowałaś swoje stoisko, wszystko przepiękne. A Ty wyglądasz wspaniale, ciąża Ci służy, pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. nareszcie !!! cudowny pomysł na promocję Żuław na światowym poziomie :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twój komentarz :)